Aktualności
23-06-6800
Big Book Festival 15-16.05.2014 r.... więcej
23-06-6800
W dniu 21 maja 2014 (środa) planowane jest wyłączenie systemu transakcyjnego mPay. ... więcej
08-05-2014
Rozkład jazdy od 01.06.2014 r. ... więcej
Ceny usług
Pomoc osobom niepełnosprawnym i o ograniczonej sprawności ruchowej
BIP
Polityka Jakości
Programy pomocowe
Swiss Contribution
Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
O Firmie - Tabor

TABOR

 
Tabor pasażerski eksploatowany na linii  Warszawskiej Kolei Dojazdowej obejmuje następujące elektryczne zespoły trakcyjne (ezt):
- 25 szt. ezt serii EN94 (typ 101Na),
- 1 szt. ezt serii EN95 (typ 13WE) oraz
- 14 szt. ezt serii EN97 (typ 33WE).
Wszystkie pojazdy dostosowane są do napięcia 600V prądu stałego, dodatkowo ezt EN97 przystosowane są do napięcia 3000V prądu stałego.
 
Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94 zostały wyprodukowane w 1972 roku przez wrocławskie zakłady „PAFAWAG”.

Pojazd serii EN95 został dostarczony do siedziby Spółki w czerwcu 2004 roku, a wyprodukowany  przez przedsiębiorstwo Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Zakupiono go ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.
Jednoprzestrzenny ezt serii EN95 charakteryzuje się:
- obniżoną podłogą
- instalacją nawiewu oraz klimatyzacji
- monitoringiem wnętrza pojazdu,
- przystosowaniem do przewozu wózków inwalidzkich oraz rowerów.
Jego długość wynosi 60 m, całkowita liczba miejsc - 500, z czego 150 to miejsca siedzące.
 
30 września 2012 roku zakończyły się dostawy elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN97. Producentem tego taboru jest także przedsiębiorstwo PS PESA Bydgoszcz S.A. Pojazdy serii EN97 są dwuczłonowe, zbudowane według aktualnie obowiązujących standardów konstrukcyjnych, spełniających kryteria niezbędne do realizacji przewozów pasażerskich na odpowiednio wysokim poziomie z punktu widzenia komfortu podróży, obsługi pasażerów, jak również maksymalnego poziomu bezpieczeństwa.
Charakteryzują się one:
     - dużą przestronnością wnętrza
     - klimatyzowaną przestrzenią pasażerską
     - monitoringiem wnętrza pojazdu
     - przystosowaniem dla osób o ograniczonej mobilności
Ich długość wynosi 60 m, całkowita liczba miejsc – 500, z czego 124 to miejsca siedzące.
Docelowo tabor serii EN97 zastąpi dotychczas eksploatowane jednostki serii EN94.
 
Spółka użytkuje również jeden zabytkowy wagon pasażerski z 1927r., po II wojnie światowej oznaczony jako EN80, którego liniowa eksploatacja zakończyła się z początkiem 1973r.
 
Do realizacji zadań związanych z zarządzaniem infrastrukturą, WKD eksploatuje kilka sztuk pojazdów gospodarczych, w tym m.in.: wózki motorowe, pociąg sieciowy, czy lokomotywy manewrowe.
 
 
    

ZAPLECZE PRZEGLĄDOWO - TECHNICZNE

 
Spółka we własnym zakresie realizuje przeglądy i naprawy zarówno planowe, jak i awaryjne. Stanowiska naprawcze zlokalizowane są w hali wyposażonej w kanały rewizyjne oraz specjalistyczny sprzęt. Naprawy rewizyjne taboru wykonywane są po przejechaniu ok. 165 000 km, a ich celem  jest przywrócenie mu pełnej sprawności technicznej.
 
 
   
WKD Sp. z o.o. © 2005 | Polityka prywatności
wykonanie: Agencja Interaktywna CSD®