Aktualności
24-09-6800
Big Book Festival 15-16.05.2014 r.... więcej
24-09-6800
W dniu 21 maja 2014 (środa) planowane jest wyłączenie systemu transakcyjnego mPay. ... więcej
08-05-2014
Rozkład jazdy od 01.06.2014 r. ... więcej
Ceny usług
Pomoc osobom niepełnosprawnym i o ograniczonej sprawności ruchowej
BIP
Polityka Jakości
Programy pomocowe
Swiss Contribution
Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Inne

 

Informacja dot. kursowania niskopodłogowych pociągów


Informację o kursowaniu niskopodłogowych pociągów, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych uzyskać można telefonicznie pod numerem 22 755 70 82 (informacja całodobowa).

 

Pomoc i wsparcie osobom niepełnosprawnym i o ograniczonej sprawności ruchowej

 

Osoby niepełnosprawne oraz osoby o ograniczonej sprawności ruchowej mają prawo do pomocy podczas podróży koleją. Potrzeba pomocy powinna być zgłoszona do WKD nie później, niż 48 godzin przed planowanym terminem podróży, pod nr telefonu kontaktowego: 

22 755 70 82 - dyspozytor, czynny całodobowo
22 755 47 60 – Wydział Marketingu i Sprzedaży Usług (czynny w godz. 7 – 15)
22 755 55 64 – Sekretariat (czynny w godz. 7 – 15)


Zgłaszający obowiązany jest podać:
 
a)    datę i godzinę przejazdu;
b)    relację przejazdu;
c)    czy osoba niepełnosprawna posiada bilet na przejazd;
d)    imię i nazwisko oraz nr telefonu podróżnego lub dane kontaktowe osoby zgłaszającej, jeśli zgłoszenia nie dokonuje sam zainteresowany;
e)   rodzaj niepełnosprawności lub ograniczenia sprawności ruchowej podróżnego;
f)    czy osoba niepełnosprawna odbywa podróż sama;
g)   czy porusza się na wózku inwalidzkim, jeżeli tak, to na jakim (elektryczny, składany, ręczny) lub korzysta z jakiegoś sprzętu ortopedycznego (kule, chodzik itp.);
h)  inne istotne okoliczności zgłaszanego przejazdu, np. czy podróżny odbywa przejazd z psem, z bagażem ręcznym lub rowerem itp.
 
Zgłaszający informowany jest o godzinie i wyznaczonym miejscu, w którym podróżny powinien się stawić - nie wcześniej niż 60 minut i nie później niż 30 minut przed godziną odjazdu pociągu
  
Jeśli nie dokonano powiadomienia zgodnie z w/w, np. pod wskazanym nr telefonu lub w przypadku braku możliwości wyznaczenia osoby do pomocy osobie niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej, podejmowane są wszelkie możliwe działania, by osoby te mogły odbyć podróż.
 
Jeżeli udzielenie pomocy osobie niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej nie jest możliwe ze względu na bariery architektoniczne lub brak personelu, bądź z przyczyn technicznych i organizacyjnych – wówczas osoba wyznaczona do pomocy, do której zgłosiła się osoba niepełnosprawna – informuje o najbliższej stacji odpowiednio dostosowanej, na której obecny jest personel udzielający takim osobom bezpośrednio pomocy.

 

Sprawozdanie z jakości usług świadczonych przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o.

    
  

Sprawozdanie za 2010r.   

Sprawozdanie za 2011r.

Sprawozdanie za 2012r.

 


WKD Sp. z o.o. © 2005 | Polityka prywatności
wykonanie: Agencja Interaktywna CSD®